2012. december 9., vasárnap

Tapasztalataim...

Napjaink egyik legkedveltebb hajfonástípusa a kalászfonás vagy más néven hajszálkafonás. Ez eléggé könnyen elkészíthető és praktikus módszer, főként nyáron, hiszen összefogva nem melegít annyira a hosszú haj. Nem kell teljesen pontosnak lennie, egy kis kuszaság pont hogy bájossá teszi, megengedett, hogy ne legyen tökéletes. 
Elkészítése a következőképpen történik: 
1. Mielőtt elkezded a fonást, alaposan fésüld ki a hajad, majd egy vékony hajgumival fogd össze a hajad, a fejedhez minél közelebb.
2. Válaszd ketté a lófarkat, majd alulról felfelé haladva a baloldal külső részéről adj egy tincset a másik oldalhoz.
3. Most vegyél el egy tincset jobb oldal külső részéről és add hozzá a baloldalhoz.
4. Az előbbi pontokat ismételd addig, amíg elérsz a hajad végéhez.
5. Gumizd össze a végét, majd a felül lévő gumit vágd el. Ha lazább hatást szeretnél elérni, akkor kicsit húzd szét a fonást.

http://www.femcafe.hu/cikkek/divat/szexi-es-bajos-igy-keszitsd-el-a-halszalka-fonast

Ugye leírva ez az elkészítési mód teljesen másként hangzik, mintha azt gyakorlatba ki is próbálnánk. Az én érdeklődésemet is felkeltette ez a módszer, és mint "a terület iránt nagyon érdeklődő, de csak kezdő művelője a hajfonásnak" nekiláttam, hogy kipróbáljam és megtanuljam ezt a számomra új technikát. Az internet  sem képek, nem pedig videó szempontjából nem fukarkodik a tanulni akaró emberek számára ezen a területen sem. Rengeteg fényképet találtam hajfonás ilyen meg olyan típusairól, többek között a kalász fonásról is. Végül egy videó segített megérteni, hogyan is kell  megvalósítani ezt a fajta hajfonást. 
Íme itt a videó (egy kis segítség):


http://www.youtube.com/watch?v=smJvLUl89ko


Miután megértettem, hogyan is történik ez a fajta frizurakészítés nagy kíváncsisággal láttam neki a feladatnak, hogy kipróbáljam meg tudom e valósítani a képen és videón látottakat. Mindent úgy végeztem, ahogy az elő van írva: kifésültem a hajamat, két részre osztottam, és kezdtem kintről befele hajtogatni a kisebb, vékonyabb tincseket. És valóban. Nem is volt olyan nehéz ez a feladat. Bár be kell vallanom a legelső próbálkozás nem lett a legtökéletesebb, megfigyelhetőek voltak kisebb-nagyobb hibák a "készítményemben", de minden egyes próbálkozással jobb és jobb lett a végeredmény. De én ezzel nem elégedtem meg, többet akartam: kipróbálni ezt a módszert, olyan helyzetben, amikor nem a saját hajamon alkalmazom. Erre volt is lehetőségem: az egyik tanórák közti szünetben osztálytársnőm arra kért fonjam be a haját, mivel az általa készített fonás kibomolni látszott. Neki is láttam a feladatnak, de munka közben eszembe jutott, hogy ha már itt az alkalom miért ne próbáljam ki az általam olyannyira megkedvelt kalász-fonást az ő haján is. Így két fonástípust ötvöztem, és ez lett a végeredmény:


Mindent összevetve azt hiszem nyugodtan elmondhatom, hogy próbálkozásaimnak meg volt az eredménye: tanultam valamit, mégpedig egy olyan valamit, amely érdekes és hasznosítható számomra. Azt hiszem, mindez előrelépést jelent a hajfonáshoz kapcsolódó gyakorlataimban, tanulmányaimban és ösztönöz arra, hogy tovább folytassam ezt a munkát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése